Kāpēc biznesu pārcelt uz interneta vidi?

10:25 am by

E-komercija vairāk kā jebkad iepriekš uzņem apgriezienus un tas ir skaidrojams ar vairākiem faktoriem.

elektroniska komercija

Pirmais un galvenais ir izmaksas par telpām. Ja jūs vēlaties sniegt pakalpojumus internetā, tad jūs visbiežāk varat atteikties no telpu īres, izmaksām par ūdeni, elektrību un apkuri un zemes nodokli. Šādā veidā pārejot uz e-komerciju jūs varat ietaupīt mēnesī pat vairākus simtus vai tūkstošus latus. Protams, ja biznesam ir nepieciešamas telpas, piem., jūs nodarbojaties ar auto remontu vai logu ražošanu, tad protams e-komercija jums neļaus ietaupīt, bet tā tāpat būs lieliska iespēja nopelnīt vairāk, piesaistot savus klientus caur internetu.

e-komercija

Otrais iemesls ir nodokļi. Mūsdienās, kad Latvijas nodokļu slogs ir diezgan liels, uzņēmēji liek lietā visu savu iztēli, lai apietu likumu. Šajā gadījumā mēs nerunāsim kurās situācijās uzņēmēji pārkāpj likumu un kuros gadījumos paliek “godīgo” sarakstā, bet gan vispārēji sapratīsim, ka e-komercija darbojas arī kā rīks, lai optimizētu nodokļu izmaksas. Piemēram, ja mēs sniedzam datordizaina pakalpojumus, tad iespējams mums būs lētāk noalgot kādu Indijas vai Pakistānas iedzīvotāju caur virtuālo vidi, nekā maksāt algu kādam Latvijas māksliniekam. Šeit mēs varētu runāt par patriotiskām jūtām un naudas importu/exportu, bet ir jāsaprot, ka reizēm šādi soļi ir vienīgā iespēja pabarot savu ģimeni un vismaz daļu naudas paturēt Latvijā.

Trešais iemesls ir auditorijas pieejamība. Neviena vieta uz pasaules – ne centrāltirgus, ne lielveikali, ne pilsētas laukumi nav tik piepildīti kā interneta vide, turklāt pārdot produktus vai pakalpojums būs vieglāk nevis skrienošiem cilvēkiem pilsētas laukumā, bet gan tiem, kuri ērti iekārtojušies savos krēslos sērfo internetā. Šobrīd Latvijā internetu lieto 61% no visiem iedzīvotājiem, jeb 1,27 miljoni cilvēku. Protams tas ir atkarīgs no mūsu pārdodamā pakalpojuma, bet principā visi šie interneta lietotāji ir ikdienā mums pieejami masu medijos un sociālajos portālos, lai varētu viņiem tur pārdot mūsu pakalpojumus.

interneta marketings

Ceturtais iemesls ir lielākas eksporta iespējas. Protams tas galvenokārt ir attiecināms uz pakalpojumiem un viegli eksportējamām lietām, bet ja uzņēmumam ir mājaslapa vairākās valodās, tad viņam arī daudz vienkāršāk būs atrast sadarbības partnerus un klientus. Un ja atgriežamies pie pakalpojumiem un mazajiem produktiem, tad mūsu tirgus pieeaug no 1,27 miljoniem uz vairākiem miljardiem pasaules iedzīvotāju. Viennozīmīgi labi izstrādātu un interesantu uzadītu zeķi vecmāmiņai no Ziemupes būs vieglāk pārdot Ebay nekā vietējā ciemata tirdziņos.

Tie ir 4 galvenie iemesli, lai padomātu vai arī jums būtu vērts uzsākt uzņēmējdarbību interneta vidē. Bet kad būsiet to apsvēruši, jums būs svarīgi zināt kas ir nepieciešams, lai e-komerciju uzsāktu.

Ekomercijas uzsākšanai vispirms jums būs nepieciešama mājaslapas adrese, ko var iegādāties nic.lv un labs hostings , ko varēsiet visvieglāk atrast hostingureitingi.lv . Pēc tam jums būtu jāatrod programmētājs un cilvēks, kurš pārzina jauno mediju darbu un spēs jūsu mājaslapu padarīt viegli atrodamu un atpazīstamu. Cik tas kopā izmaksā? Domēns – Ls 8.70/gadā , hostings – ap Ls 25/gadā, mājaslapas izstrāde – Ls 200-600, SEO optimizācija un mājaslapas virzība tirgū no Ls 100/ mēnesī.

      Ienakumi no sis reklamas nonak labdaribai

Related Posts

Share This