Luksoforu sistēma

12:20 pm by

– Kaut arī esmu autovadītāja ar lielu pieredzi, zināšanu, kā strādā luksofori un kādas ir to iespējas, man ir ļoti maz. Zinu tikai, ka bieži vien deg sarkanais, kaut arī no sānielām nebrauc neviena mašīna. Tas kaitina, veidojas sastrēgumi, ceļš prasa vairāk laika, nekā esmu plānojusi. Lūdzu precīzāku komentāru par to, kā tiek organizēta luksoforu darbība un cik vienkārša vai sarežģīta tā ir.

– Visizplatītākie ir luksofori ar fiksēto signālplānu. Tie strādā atkarībā no iestatītās programmas – piemēram, uz galvenās ielas ar lielāku satiksmes plūsmu ilgāk deg zaļā gaisma, no ielām ar zemāku satiksmes intensitāti zaļais signāls ir īsāku laiku. Kopumā Jelgavā ir uzstādīti 46 luksofori, un lielākā daļa no tiem strādā jau pieminētajā fiksētā signālplāna režīmā. Arī uz galvenās satiksmes maģistrāles – Lielās ielas – pirms tās rekonstrukcijas strādāja šāda tipa luksofori. Tiem bijām sinhronizējuši pārslēgšanās laiku, kas rīta stundās nodrošināja zaļo vilni Rīgas virzienā, bet vakarpusē pretējā virzienā.

Kā papildu funkciju šiem luksoforiem var uzstādīt infrasarkano staru detektoru, kas dod iespēju izbraukt no mazākas nozīmes ieliņas, respektīvi – uz ielas ar lielāku satiksmes intensitāti visu laiku deg zaļā gaisma – tikai tad, ja no mazāksvarīgās ielas piebrauc automašīna, luksofors pārslēdzas, noteiktas sekundes deg sarkanais un atkal pārslēdz zaļo gaismu. Šāda sistēma Jelgavā darbojas Dambja un Filozofu ielas krustojumā.

Adaptīvie luksofori uzstādīti Dobeles šosejas krustojumos ar 4. un 5. līniju un Raiņa–Sarmas–Tērvetes ielas, Raiņa–Pulkveža O. Kalpaka ielas krustojumos. Pirms šiem luksoforiem uz katras braukšanas joslas zem asfalta ir iestrādāti detektori, kas uzskaita un reģistrē tur stāvošās mašīnas un izrēķina satiksmes plūsmu, attiecīgi pārslēdzot ilgāk zaļo gaismu tajā virzienā, kur ir lielāka transporta kustība.

Savukārt inteliģentajai satiksmes vadības sistēmai – gudrajiem adaptīvajiem luksoforiem signālplāni netiek izstrādāti. Patlaban tādi darbojas uz Raiņa ielas krustojumos ar Mātera, Akadēmijas, Pasta un Katoļu ielu. Šī sistēma ne tikai izrēķina satiksmes plūsmu, bet arī sazinās ar nākamo luksoforu, un dators dod atbilstošu zaļās un sarkanās gaismas režīmu konkrētajai situācijai. Pateicoties jaunajai sistēmai, mēs varam nodrošināt raitu transporta kustību, arī tagad, kad Lielā iela ar četrām kustības joslām uz rekonstrukcija slaiku ir slēgta.

Ir dažāda veida luksoforu sistēmas, citrus.lv piedāvā apskatīties dažus no tiem.

      Ienakumi no sis reklamas nonak labdaribai

Related Posts

Tags

Share This